71.

Von einem reüter, der seinen hund auch an das betth leget.

[93] Gen Weesen im Oberland gegen der nacht ist kommen ein reüter in ein wirdtshauß der den gantzen tag von wegen deß wetters hat müssen durchs kaat reiten, welcher bey im hatt ein grossen zotteten vogelhund, der seer beschissen was. Als man zů nacht as, warff der reütter zum dickeren mal seinem hund zů, etwan ein stuck brots, etwan ein bissen abschetzigs fleischs, etwan ein bein. So das der wirdt ersicht, gedenckt er bey im selbst: ›Ich wil dir die zech wol machen.‹

Nachdem sy gessen hatten, unnd der wirdt von yedem gast die zech eingenommen, spricht er zů dem reüter: ›Herr gast, ir müssen zwo zech geben, eine für euch und eine für eüweren hund; dann ir haben im wol so vil zůher geworffen,[93] brot, fleisch unnd anders.‹ Der reüter lechlet unnd antwortet: ›Was ich thůn můß, das wil ich gern thůn;‹ unnd gab dem wirdt die zwo zech, vier Schweitzer batzen. Als nun der wirdt yederman hat nider gewisen, fůrt er disen reüter in ein besundern herrliche schlaaffkammer, darinnen zwey schöne betth stůnden; gedacht: ›Er hat die ürten wol bezalt; wilt im auch ein eer anthůn und in ein gůt betth legen;‹ unnd wünschet hiemit dem reüter ein gůte nacht.

Der reüter nit ungeschwind, růfft seinem zotteten hund und leget in an das best betth also beschissen, gedacht: ›Hab ich die zech für dich müssen geben, solt billich auch wol ligen.‹ Der hund, wie dann ir gewonheit ist, zerscharret das betth und macht im ein liger. Morgens, so der reüter was aufgestanden und die hausmagt das betth solt machen, war es gar geschendt.

Der wirdt vernimpt das und verklaget den reüter vor der oberkeit, er sölle im das betth bezalen. Der reüter erzalt der oberkeit, wie er für den hund hett müssen die ürtten, zwen batzen, bezalen, so were es ye billich, daß er auch wol lege. Die richter lachen zů diser sach unnd erkannten den reüter ledig, strieffen darneben den wirdt, daß er keim hund in der gestalt solt die zech mee machen.

Quelle:
Georg Wickram: Werke. Band 3, Tübingen 1903, S. 93-94.
Lizenz:
Kategorien: